Aurelion Sol'un Vadi'ye inmesine birkaç hafta kaldı ve Yıldızların Hâkimi, oyuna yıldızlar gibi ışıldayarak geliyor. Aurelion Sol, yörüngesinde dönen yıldızlarla sürekli alan etkili hasar vererek rakiplerini canından bezdiren, orta menzilli bir büyücü. Yetişmesi gereken bir yer olduğunda, Yıldızların Hâkimi havalanarak bir yandan meydana getirdiği kıyamet habercisini palazlandırırken bir yandan da yüzey şekillerinin üzerinden uçarak ilerleyebiliyor.
KORİDOR TUTMA
LoL'deki çoğu şampiyonun aksine, Aurelion Sol hasarının aslan payını pasif yeteneğiyle veriyor. Kâinatın Merkezi, koridor safhasında sürekli oyun kurmanın öne çıkmasını sağlıyor. Aurelion Sol'un yıldızlarını koridordaki rakibini zora sokacak şekilde konumlandırmak için, rakibininse yıldızlardan sakınmak için daima hareket hâlinde olması gerekiyor. Yeteneğin ortaya çıkardığı tehdit, rakipleri sık sık güvenli bir yere çekilmek zorunda bırakıyor. Dönence yeteneği ile ikinci yörüngeye yerleşen yıldızların daha fazla hasar verdiğini hatırlayın. Rakiplerin pasiften korunmak için güvenli bir mesafeye çekilme çabası; Yıldızların Hâkimi'ne, Dönence yeteneğini etkinleştirip yıldızlarını genişleterek uzaktaki rakibe daha fazla hasar verebilmesi için dört dörtlük bir fırsat sunuyor. Üstelik iki tarafın düellosu devam ederken, rakip minyon dalgalarının yörüngedeki yıldızların verdiği kesintisiz hasar altında helak olması işten bile değil. Bu acımasız alan hasarı, Aurelion Sol'un sadece teke tek mücadeleye odaklandığı zamanlarda bile koridorunu rahatlıkla temizleyebilmesi anlamına geliyor.
Elbette pasifiyle bu kadar etkili koridor ittirebilmesi, rakip ormancının dikkatinden kaçmayacak ve Aurelion Sol bu durumda savunmaya çekilmek zorunda kalacaktır. Burada kozmik ejderhanın çok bariz bir zaafı gözler önüne seriliyor; çünkü yıldızların çizdiği çemberin içine girildiğinde, son çare olarak başvurabileceği birkaç yetenek dışında Yıldızların Hâkimi'nin çok az savunma imkânı bulunuyor. Kendini savunmak için başvurabileceği seçeneklerden biri, Felaket Yıldızı. Aurelion Sol bu yeteneği kullanıp tekrar etkinleştirerek burnunun dibindeki rakibi sersemletebilir ve bu fırsattan istifade, güvenli bir mesafeye kaçabilir. Diğer seçeneğiyse, Aurelion Sol 6. seviyeye ulaştığında devreye giriyor.Aurelion Sol, rakip minyonların üzerine gelmesini beklemektense kudretini başka yerlere yönlendirdiğinde daha iyi sonuçlar alabilir. Uzay Seyyahı, sağladığı uçma niteliğiyle çok güçlü bir yetenek; ancak menzili özellikle ilk seviyelerde oldukça sınırlı. Yıldızların Hâkimi, hedefine doğru ilerlerken havalanma noktasına varana kadar Kaçış Sürati yükleri biriktirerek bu dezavantajı ortadan kaldırmaya çalışabilir. Yeterince sürat yükü biriktirdiğinde Uzay Seyyahı yeteneğini kullanarak havalanabilir ve saldırısına hazırlanırken aradaki son duvarların üzerinden süzülebilir. Bu noktada Felaket Yıldızı hayati bir önem kazanır. Aurelion Sol bu yeteneği havalanmadan önce veya uçarken kullanarak büyüyen yıldızının hareketine ayak uydurabilir ve olacaklardan habersiz kurbanına yaklaşırken yıldızının hem boyutunu hem de oluşturduğu tehdidi büyütebilir. Bu stratejiyi kullanırken hem zamanlama hem de iletişimin ne kadar önemli olduğunu söylememize gerek bile yok; ancak yanında dünya katili, devasa bir yıldızla başka bir koridorda boy gösterdiğinde, Aurelion Sol'un rakipleri biraz sarsacağını tahmin edersiniz.
ÇATIŞMALARİdeal koşullarda, oyun orta safhalarına gelip de Aurelion Sol temel eşyalarından bazılarını topladığı zaman, bir yandan rakip takımı tehdit ederken bir yandan da takım arkadaşlarına yardımcı olacak ham güce kavuşur. Yıldızların Hâkimi ham yetenek gücüyle ışıldamaz; bunun yerine kendisiyle takımına işlevsellik sağlayan ve Aurelion Sol'a dayanıklılık kazandıran eşyalarla asıl potansiyeline ulaşır. Bu işlevsellik, pasifinin ortaya çıkardığı tehditle birleştiği zaman Yıldızların Hâkimi tarafsız görevlerin yakınlarında müthiş baskın bir varlık kazanır. Örneğin Ejderha'nın biraz açığında bekleyip Kâinatın Merkezi pasifiyle rakipleri engellerken, kendi takım arkadaşlarının Ejderha'yı rahatsız edilmeden biçmesini sağlayabilir. Rakip ormancılar, Felaket Yıldızı'nın yanı sıra yörüngede dönüp duran yıldızlardan da sakınmak zorunda kalır; aksi hâlde Yıldızların Hâkimi'nin ekibi kanatlı canavarı biçerken, sersemleyip olduğu yerden seyretmekten başka bir şey yapamaz.
Aurelion Sol ultisine, yani Işığın Sesi'ne kavuştuğunda rakibin işi iyiden iyiye zorlaşır. Yıldızların Hâkimi ormandaki dar koridorlardan birinde doğru konum aldığı zaman, bu yetenek koca takımları helak edebilir. Işığın Sesi'ni bu patikalara göndererek kırılgan rakip şampiyonları mahvetmekle kalmaz, görünüşte kolay bir skor alma hevesiyle üzerine gelen tank ve savaşçıları da geri savurur. Vurkaç yaparak takımının yanına dönmek, Aurelion Sol için oldukça kolaydır. Rylai'nin Kristal Asası gibi eşyalar, peşindeki rakipleri sürekli yavaşlatırken; Uzay Seyyahı'nın pasif etkisi devreye girdiğinde Aurelion Sol'un geri çekilme hamlesini kolaylaştırır.
TAKIM SAVAŞLARI
Takım savaşı söz konusu olduğunda Aurelion Sol'u bekleyen birkaç seçenek vardır. Takımının ön saflarının ardında dikkatle konum alıp, uzaktaki rakiplerini Dönence ile yıpratmayı ve hayatını zehretmeye kalkışan rakip suikastçıları Felaket Yıldızı ile durdurmayı tercih edebilir. Işığın Sesi, bu gibi durumlarda da kilit rol oynar ve Aurelion Sol'un üzerine dalan rakip şampiyonları geri savurmasını ya da bir araya toplanan rakiplerinin canından can götürmesini sağlar. Başarıya ulaşması için rakibin dikkatini dağıtabilecek veya araya sızma çabalarını engelleyebilecek, güçlü bir ileri savunma gerekse de, bu genellikle daha güvenli olan stratejidir.
Sıra geldi, Aurelion Sol'un rakip takımın orta yerine devasa bir yıldızla pike yaptığı seçeneğe. Bu her ne kadar görkemli bir hamle gibi görünse de, Aurelion Sol'un takımıyla arasında olağanüstü bir zamanlama uyumu gerektirir. Yıldızların Hâkimi rakibin arasına çok erken dalacak olursa birkaç saniye içinde yıldızların arasına geri postalanabilir. Öte yandan geç kalırsa, takımı beşe dört bir mücadeleyi çoktan kaybetmiş olur
0 yorum:
Yorum Gönder